طرح ملی کاشت ۳۰ میلیون درخت در لرستان با زمان‌بندی مشخص اجرا شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر لزوم تهیه برنامه‌ زمان‌بندی برای اجرای کاشت ۳۰ میلیون درخت در استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ویردارخبر؛ احمدرضا دالوند در جلسه قرارگاه جهادی درختکاری با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، اظهار کرد: این طرح از آبان سال جاری آغاز و طی چهار‌ سال آینده اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس این طرح طی این چهارسال حدود ۳۰ میلیون اصله نهال در لرستان کشت می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: در این راستا به‌منظور استفاده از تمامی ظرفیت‌ها منابع طبیعی با دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی، دانشگاه‌ها و… تفاهم‌نامه‌ای انعقاد کرده تا سالانه حدود ۷میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در استان بصورت کمربند سبز در اطراف شهرهای استان کشت شود.

وی بر لزوم تهیه برنامه‌زمان‌بندی برای اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: طراحی فاز اول باید حدود یک کیلومتر پیش‌بینی شود تا با وفاق عمومی و همکاری دستگاه‌ها نسبت به کاشت درختان اقدام شود.

دالوند خاطرنشان کرد: نوع درختانی که کشت می‌شود عمدتا میوه‌دار یا درختانی هستند که برای زراعت چوب استفاده می‌شود.

وی در ادامه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌های عمومی بویژه صدا و سیما به منظور مشارکت و استفاده از ظرفیت مردم در اجرای این طرح را مهم دانست و افزود: آبیاری برای نگهداری از این درختان مهمترین موضوع این طرح است که امور آب و آب و فاضلاب همکاری لازم را دارند.

صغری سپهوند

صغری سپهوند

خبرنگاروسردبیر
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://virdarkhabar.ir/?p=9815

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: