۴۰۰ هزار تن گندم در لرستان خرید شده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال ۴۰۰ هزار تن گندم خریداری کنیم و ۱۰۰ هزار تن مازاد نیاز استان ذخیره کنیم.

به گزارش خبرنگار ویردار خبر، حجت بیرانوند امروز در سه‌شنبه‌های خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت گندم و آب و نان در مکتب و فرهنگ‌های مختلف، بیان کرد:

خدمت به نان مقدس بوده و جایگاه ویژه‌ای دارد، تکلیف اصلی ما خرید گندم از کشاورزان و تحویل به کارخانه آرد و حمل آن تا در نانوایی است.

وی با بیان اینکه وظیفه دیگر ما در ارتباط با تنظیم بازار است و در مورد تأمین کالاهای برنج و شکر نیز مسئولیت داریم  در ایامی که حجم تقاضا بالا می‌رود اقلام را تأمین و در اختیار دستگاه متولی توزیع قرار دهیم، اضافه کرد: امسال از نظر تولید با توجه به بارندگی‌های مناسبی که داشتیم وضعیت مناسبی داریم و در برخی از شهرستان‌ها مانند پلدختر، رومشکان و چگنی رکورد زدیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان بیان کرد: تاکنون ۲۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کردیم که نسبت به سال قبل تا امروز ۱۰۷ درصد رشد داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۲۰۰۰ تن دانه روغنی کلزا خریداری کردیم که ۵۶ درصد افزایش داشته است و پیش بینی ما این است که امسال ۴۰۰ هزار تن گندم خریداری کنیم و ۱۰۰ هزار تن مازاد نیاز استان ذخیره کنیم.

بیرانوند تصریح کرد: سال قبل ۱۳ هزار تن کالای اساسی شامل ۷۰۰۰ تن برنج و ۶۰۰۰ تن شکر و تا امروز نیز ۲۵۰۰ تن کالا در اختیار شبکه توزیع و جهاد کشاورزی قرار دادیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان بیان کرد: از نظر زیرساخت‌ها وضعیت نسبتاً مناسبی داریم، بیش از ۷۵۰ هزار تن ظرفیت استاندارد نگهداری غلات را داریم که کل نیاز استان ۳۰۰ هزار تن است.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۱۳ کارخانه آرد با ظرفیت اسمی ۷۰۶ هزار تن داریم،  گفت: این در حالی است که ۲۷۸ هزار تن آرد نیاز استان است که نشان می‌دهد کارخانه‌های آرد ما سه برابر نیاز استان می‌توانند تولید داشته باشند.

انتهای پیام/

پروین بازگیر

پروین بازگیر

خبرنگار:: شهرستان خرم اباد
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://virdarkhabar.ir/?p=9741

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: