مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان خبر داد:

غرس ۲۰۰۰ اصله نهال در سطح استان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در حاشیه روز سوم از هفته منابع طبیعی گفت: این روز با عنوان خانواده، همیاران طبیعت نامگذاری شده که بهمین منظور خانواده های همکاران به همراه همیاران طبیعت در کمربند سبز خرم آباد اقدام به غرس نهال نمودند.

به گزارش پایگاه خبری ویردارخبر؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در حاشیه روز سوم از هفته منابع طبیعی گفت: این روز با عنوان خانواده، همیاران طبیعت نامگذاری شده که بهمین منظور خانواده های همکاران به همراه همیاران طبیعت در کمربند سبز خرم آباد اقدام به غرس نهال نمودند.

حسین میرزایی افزود: این قبیل اقدامات و پویش ها، در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است که در سطح استان امروز ۲ هزار اصله نهال غرس می شود که سهم خرم آباد ۵۰۰ اصله نهال است.

وی یکی از رسالت های اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری را، حفاظت از خاک و استفاده حداکثری از نزولات و آب‌های جاری دانست و بیان کرد: این پویش ها با هدف احیای طبیعت، ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، توسعه فضای سبز، تقویت پوشش گیاهی، توسعه جنگل‌کاری، جلوگیری از ایجاد روان آب و سیلاب، افزایش تنوع زیستی و… شروع شده است.

این مقام مسوول در پایان، افزایش مشارکت مردمی در قالب اجرای طرح‌ مردمی کاشت یک میلیارد درخت و فعال کردن جمعیت همیاران طبیعت در مناطق مختلف استان را یک راهکار اثرگذار در حوزه حفظ و حراست از منابع طبیعی قلمداد کرد و اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان برای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از هیچ کوششی فروگذار نبوده و با اجرای پویش های مختلف درختکاری روز به روز به هدف خود نزدیکتر می شود.

صغری سپهوند

صغری سپهوند

خبرنگاروسردبیر
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://virdarkhabar.ir/?p=9899

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: