از بهانه تا تغییر؛

آغاز فصلی تازه در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد خرم‎‌آباد

تغییر همواره از مسائل و موضوعات کوچک آغاز می‌شود و رفته رفته به مسائل کلان می‌رسد، مسائلی که روی هم رفته موجب توسعه و شکوفایی محیط کار و یا یک مجموعه می‌شوند. گاهی این تغییرات از فرد شروع می‌شود و حس مسئولیت پذیری در افراد آن‌هم در جایگاه کاری، در بین جامعه و... باعث می‌شود همان فرد در قالب یک کار گروهی و نهادینه کردن مشارکت‌ بتواند یک مجموعه را به سمت و سوی تغییرات سوق دهد.

پایگاه خبری ویردارخبر به قلم صغری سپهوند؛ تغییر همواره از مسائل و موضوعات کوچک آغاز می‌شود و رفته رفته به مسائل کلان می‌رسد، مسائلی که روی هم رفته موجب توسعه و شکوفایی محیط کار و یا یک مجموعه می‌شوند.

گاهی این تغییرات از فرد شروع می‌شود و حس مسئولیت پذیری در افراد آن‌هم در جایگاه کاری، در بین جامعه و… باعث می‌شود همان فرد در قالب یک کار گروهی و نهادینه کردن مشارکت‌ بتواند یک مجموعه را به سمت و سوی تغییرات سوق دهد.

اگر در محیط کار، فرد یا افرادی براساس وظایف سازمانی محول شده با احساس مسئولیت و دغدغه‌مندی نسبت به محیط پیرامون خود عمل کنند اندک اندک می‌توان به تغییراتی اساسی در آن مجموعه امیدوار بود.

نمونه‌ی بارز مسئولیت پذیری و تغییر اوضاع در یک محیط کاری و اداری را می‌توان در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد خرم‌آباد به عینه مشاهده نمود.

سر و سامان بخشیدن به فضای بصری و توجه به جزییات از سوی مجموعه‌ی جدید این مجتمع نشان می‌دهد با دستان خالی و صرفاً با احساس مسئولیت و تشریک مساعی می‌توان کارهای خوبی انجام داد، کارهایی که نیاز چندانی به سرمایه و اعتبار ندارند اما در عوض هزینه‌های احتمالی، زیان‌های مالی و خسارات به بخش‌هایی از فضای کار را کاهش می‌دهند و در راستای نگهداری و حفظ سرمایه‌های موجود اهمیت و اثرگذاری خود را بر جای خواهند گذاشت.

در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد، رفاقت با پرسنل و مدیران و اعضای انجمن‌های مستقر در آن و صداقت در رفتار و گفتار، وجه تمایز مجموعه جدید مجتمع بوده که به همین واسطه شاهد برخی تغییرات کوچک اما ماندگار در آن بوده‌ایم.

اهمیت به فضای سبز و درختان با هرس و آبیاری به ‎موقع و تلاش در راستای حفظ سرانه فضای سبز موجود در محوطه ارشاد، نورپردازی و نظافت به موقع این محیط کاری، اهمیت به نیروی کاری و… حکایت از آن دارد که یک مجموعه به دور از حاشیه و بهانه‌های واهی توانسته‌ است با حفظ سرمایه‌های موجود در راستای توسعه آن‌ها نیز تلاش کند.

شناسایی نقاط ضعف و قوت در این مجموعه، تعمیر، نگهداری و استفاده بهینه از ابزارآلات و تجهیزات اداری، بهره‌برداری مطلوب از فضاهای خالی بلااستفاده در آن، استقرار صحیح دفاتر انجمن‌ها، راه‌اندازی مجدد هنرستان‌ دخترانه هنرهای زیبا و ایجاد فرصت تحصیل برای علاقمندان به رشته هنر، همه و همه از مجموعه همدل، توام با تجربه حکایت دارد و چنان که در این مدت کوتاه شاهد چنین تغییراتی بوده‌ایم، امیدواریم در آینده نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بهره‌گیری از چنین تفکرات سازنده‌ای در همه حوزه‌ها موفق عمل کرده و زمینه برای مشارکت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را بیش از گذشته فراهم نماید.

 

صغری سپهوند

صغری سپهوند

خبرنگاروسردبیر
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://virdarkhabar.ir/?p=9870

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: