برگزاری اولین یادواره شهدای روستای «کشورزه» سلسله

به گزارش پایگاه خبری ویردارخبر؛ یادواره ۱۲ شهید روستای کشورزه با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده معاون اوقاف و امور خیریه لرستان، سرهنگ ماشاالله بازگیر، تعدادی از یادگاران دفاع مقدس و اهالی روستا، برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان در این مراسم ضمن تشکر از دست اندرکاران یادواره بخصوص مجید امانی فرزند شهید کریم امانی از اهالی روستای کشورزه گفت: روستای کشورزه مردمی غیور و انقلابی دارد که نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه در مبارزات علیه رژیم پهلوی حضورداشتند. این روستای کوچک به نسبت جمعیت شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.

وی ادامه داد: رونمایی از تمثال شهدای روستا،  فضای معنوی را در روستا افزایش داده است.

حجت‌الاسلام هبت اله هاشمی اظهار کرد: مردم این روستا  هرچه داشتند را فدای اسلام و انقلاب کردند اما، متاسفانه  امروز این روستا با این تعداد شهید  و با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی  از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیست و خانواده های معظم این روستا از نبود آب آشامیدنی سالم، طرح هادی، آنتن و روشنایی معابر رنج می برند.
ماشاالله بازگیر فرمانده اسبق سپاه ناحیه خرم‌‌آباد و از پیشکسوتان جبهه و جنگ نیز در این یادواره با بیان اینکه شهدا جان خود را تقدیم کردند تا امروز جمهوری اسلامی با اقتدار سر پا بایستد، خاطر نشان کرد: اگر نبود شهدا، قطعا ما امروز در جهان اقتداری نداشتیم، شهدا سند وفاداری انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه شهدا مردان بی ادعای بودند که با خدا معامله کردند، گفت: شهدا از جنس عاشورا هستند، آنها جان خود را تقدیم کردند که امروز در امنیت زندگی کنیم.

بازگیر با اشاره به اینکه این روستا قبل از انقلاب هم شهید داشته است، افزود: این روستا ۱۲ شهید و دو برابر آن جانباز دارد که در جای خود قابل توجه بود، رزمندگان این روستا با حضور در گردان‌های تخصصی همواره در عملیات متعدد پای کار بودند.

در پایان مراسم ادواره شهدای روستای کشورزه با حضور مدیرکل بنیاد شهید استان در منزل تنها مادر شهید  ساکن در آن روستا، مادر شهید کریم امانی از شهدای هشت سال دفاع مقدس و تکریم از وی به پایان رسید.

 

 

photo7181125571.jpg
Screenshot_۲۰۲۱۱۲۲۷-۱۶۰۴۲۶_Instagram.jpg
صغری سپهوند

صغری سپهوند

خبرنگاروسردبیر
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://virdarkhabar.ir/?p=9756

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: