نماینده ولی فقیه در لرستان:

اعتکاف توجه به بهداشت و سلامت روح و روان است

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان گفت: اعتکاف، توجه به بهداشت و سلامت روح و روان انسان است.

به گزارش پایگاه خبری ویردارخبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در آیین معنوی اعتکاف که در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه انسان همان‌گونه که نیازمند بهداشت و نظافت جسم است، نیازمند بهداشت روح هم است، اظهار کرد: اعتکاف و روزه‌داری، توجه به بهداشت و سلامتی روح و روان و خودسازی انسان است. انسان وقتی معتکف می‌شود همه تعلقات مادی و دنیوی را رها می‌کند و روح و جانش را با اعتکاف در راه خدا، صفا و صیقل می‌دهد.

وی ادامه داد: انسان با اعتکاف و روزه‌داری به‌صورت کامل تسلیم خداوند می‌شود. این تسلیم‌ شدن در راه رشد، کمال و بهداشت روح و روان است.

او با تبریک سالروز ولادت حضرت امام علی (ع) و روز پدر، گفت: اوصاف و فضیلت‌های حضرت امام علی (ع) شگفت‌انگیزند و زبان از بیان کامل آن‌ها، عاجز است. امام علی (ع) از بدو دوران نوجوانی تا زمان شهادت، در مسیر جهاد در راه اسلام بودند.

شاهرخی از معتکفان که بیشتر آنها دانشجو هستند خواست همواره به نماز اول وقت توجه کنند و در حد توان، در آیین‌های مذهبی از جمله نماز جمعه، فعالیت هیأت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و … حضور داشته باشند تا به‌صورت مستمر در مسیر دین و حق حرکت کنند.

صغری سپهوند

صغری سپهوند

خبرنگاروسردبیر
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://virdarkhabar.ir/?p=9832

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: