صغری سپهوند؛ در جوامع امروزی رسانهها نقش پررنگی در آگاهسازی و ارتقا سطح بیداری جامعه دارند. رسانهها با داشتن قدرت نفوذپذیری بالا در بین مردم و جامعه میتوانند در مسیر درست توسعه و پیشرفت حرکت نموده و وحدت و انسجام بالاتری در این بین ایجاد نمایند.
نمونه بارز نقش رسانهها را میتوان در بزنگاه سیاسی، اجتماعی انتخابات به عینه مشاهده کرد، آنجایی که اقشار مختلف جامعه از رسانهها انتظار روشنگری و آگاه سازی دارند، رسانهها با ایجاد یک خط مشی صحیح، تصمیمگیری را برای مردم آسان و میسر مینمایند.
نقش رسانهها در استان لرستان و به خصوص در حوزهی انتخابیه خرمآباد و چگنی به واسطه تعدد ایلات و طوایف و روی آوردن به مشی ناصحیح طایفه گرایی بیشتر احساس میشود و وظیفه رسانهها در آگاهسازی عموم مردم در راستای یک انتخاب صحیح و اصلح را دشوار میکند.
اما در دوازدهمین دورهی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزهی انتخابیه خرمآباد و چگنی چه در دورهی اول و چه دورهی دوم علیرغم اینکه تبلیغات میدانی و خانه به خانه با ترازوی طایفه گرایی و هوز محور، سایه سنگین خود را بر این انتخابات حاکم کرده بود این تیم تبلیغاتی دکتر رضا سپهوند بود که توانستند با ایفای نقش حرفهای خود از سنتها عبور نمایند و زمینهای را فراهم کند تا مردم براساس لیاقت، تخصص، تعهد و گفتمان مطروحه فرصت انتخاب پیدا کنند.
این تیم تبلیغاتی توانست با استفاده از تمامی ظرفیت های سمعی و بصری، تدوین و کلیپسازی، رسانههای مکتوب و برخط و تولید محتوای مجازی، اطلاع رسانی قوی و گفتمان سازی و ارائه برنامههای تازه و پیاده سازی ایدههای ناب رسانهای با سنتشکنی و عبور از شیوههای سنتی در بیداری و هوشیاری جامعه، نقش خوبی را ایفا نماید و خروجی این عملکرد در کنار ستاد قوی، راهیابی دکتر رضا سپهوند به مجلس شورای اسلامی دور دوازدهم بود.
اما کمینه دیگری که میتوان مطرح نمود ایجاد شور انتخاباتی بود.
۱ نظر
عالی بود آفرین